Sommerferie 2008

Målet var en mindre by i Jurabjegene, Patornay. Derefter ville vi besøge den gamle borgby Langres, for at slutte vores ferie på et af vore favoritsteder, Obernai i Alsace.

Hann. Münden
Første stop på turen var den lille tyske by Hann. Münden lidt nord for Kassel. Det var første gang vi skulle besøge byen og campingpladsen.
Heldigvis var vi af gode venner blevet advaret om en meget smal træbro, som skulle passeres ved indkørslen til campingpladsen.
(en 2 1/2 meter vogn skal passere med forsigtighed)

Byen er rigtig hyggelig, og vi brugte den også på hjemturen.

Næste stop på turen var Obernai, hvor vi skulle have en enkelt overnatning samt mødes med rigtig gode venner, som også er blevet meget glade for både campingpladsen og byen.

Vejret var desværre ikke det bedste, men det blev der et godt billede ud af om aftenen, se billede ovenfor.

Jurabjergene

Så er vi ankommet til det første ”rigtige” stop på turen, campingpladsen                Le Moulin Patornay. Selve campingpladsen og byen er faktisk lidt kedelig, og vi var lidt skuffede, men naturen i Jurabjergene var hele turen værd.

Utroligt smukt med søer i de mest fantastiske farver, flotte land-
skaber, bjerge og imponerende vandfald. Mulighed for spændende vandreture ved vandfaldene - www.juralacs.com - men husk solidt fodtøj - der er stejlt og kan være glat.

Langres

Vi havde valgt at bo på  Camping de la Liez  lige uden for Langres. Meget flot plads med gode faciliteter. Der er en fantastisk udsigt over søen, hvor der i øvrigt er mange aktiviteter. Fra pladsen til Langres er der ca. 6 km.

Se bare udsigten fra poolen!!

Der er desuden fine bademuligheder i selve søen, som på varme dage er godt besøgt.

Byen Langres kørte vi forbi på vores første campingtur til det store udland (1995) og vi aftalte at vi engang skulle besøge denne flotte by.
Det tog desværre 13 år, før det lykkedes, men det var ventetiden værd.
Flot gammel by med masser af historie. Bestemt et område vi gerne vender tilbage til - der er meget, vi mangler at se.

Obernai

Så er vi tilbage i Obernai, hvor vi skulle tilbringe den sidste uge af ferien.

Vi har fået det sådan, at det næsten er som at komme hjem igen, når vi kommer til denne hyggelige by.

Og i år havde vi ”lokket” nogle gode, gamle venner med i den sidste uge. De syntes vist også godt om området

Vi havde lovet vores venner at tage en tur til Saint-Louis Arzviller og Strassbourg. Nedenfor er der lidt billeder fra disse ture. Billederne fra Strassbourg er fra "Little France"