Sommerferie 2003

Året 2003 var året, hvor vi for alvor igen "sprang ud" som campister. Teltet, som vi havde købt et par år før, skulle med til Frankrig.

Vi fulgtes med vores naboer, som meget gerne ville opleve Frankrig, men ikke havde mod på at tage afsted alene. Og det er jo altid en fornøjelse at dele sine oplevelser.

Endemålet var Camping La Residence, Saint Remèze i Ardèche.
Et sted vi havde besøgt et par gange i midten af 90'erne og er meget imponerede af.

Metz
Første stop på turen var Metz, hvor vi var nogle få dage. Vi havde valgt at bo på den kommunale campingplads, der ligger utroligt godt midt i byen og lige ned til Mosel-floden.

Vi var lidt overrasket over hvor flot Metz er. Pladsen ligger kun få hundrede meter fra byens centrum. Metz har et ydest rigt handelsliv, masser af gågader og flotte gamle bygninger. Campingpladsen,
Camping Municipal Metz-Plage var fin og billig. Vi betalte for 2 voksne og 1 barn 20,5 euro, for 2 overnatninger. Det fås vist ikke meget billigere.

Nedenfor et par få billeder fra Metz, det blev ikke til så mange, men vi kom tilbage i år 2009, og der er mange flere billeder fra den både flotte og spændende by.
Saint Reméze

Så er vi ankommet til selve hovedmålet. Camping La Residence, Saint Remèze. Som nævnt har vi besøgt stedet før og er meget glade for både campingpladsen og den meget hyggelig, lille landsby.

Som de andre gange, hvor vi har været i området, er der meget varmt. Den varmeste dag 43 grader, så teltcamping er meget, meget fint!

Dog er det svært at holde fødevarerne nedkølede, men ved hjælp af våde håndklæder og hyppige indkøb gik det fint.

Trier

Turen hjem gik over Trier. Byen som vi tit havde kørt udenom (men som så meget spændende ud), når vi kørte sydover.

Igen en flot gammel by med masser af historie. Vi var der kun få dage og fik slet ikke set så meget som vi gerne ville.
Mon ikke vi kommer tilbage en dag?

Ferien er slut, næsen vendes hjemad.